Montage van het Vizier en de Korrel

Als eerste begin ik met het plaatsen van de korrel ( Front Sight ) op de zwaluwstaart van de gascilinder ( Gas Cylinder ) men plaatst de korrel met de opening van de korrel montagebout ( Front Sight Screw ) van de korrel naar de achterkant van de gascilinder ( Gas Cylinder ) en drukt men met beide duimen op de juist positie op de gascilinder

 

 

De volgende stap is het plaatsen van de korrel montagebout ( Front Sight Screw ) in de korrel ( Front Sight ) zorg er nu voor dat de korrel in exact in het midden van de gascilinder staat en draai deze dan met en 3/16 inch inbussleutel rechtsom vast, als de korrel montagebout tijdens het schieten loskomt kan men deze eventueel vast zetten met Nutlock ( Loctite )
 

 

Het eerste wat we gaan doen voordat we het vizier ( Rear Sight ) gaan opbouwen is het insmeren van het afsluiterhuis ( Receiver ) met vet op de plaats waar het vizier ( Rear Sight ) moet worden geplaatst.

 

 

De volgende stap is het plaatsen van het beschermdeksel  ( Spring Cover ) men neemt het beschermdeksel tussen duim en wijsvinger en plaatst het los in het huis op de achterkant van het afsluiterhuis ( Receiver ).
 

 

 

De volgende stap is het terugplaatsen van het vizier montageblok ( Rear Sight Base ) men neemt het vizier montageblok ( Rear Sight Base ) tussen duim en wijsvinger en schuift het door het rechthoekige gat van het beschermdeksel ( Spring Cover ) op zijn plaats.

 

 

 

De volgende stap kan voor sommige mensen een klein beetje lastig zijn we gaan het beschermdeksel ( Spring Cover ) van de viziergroep vast zetten in het afsluiterhuis ( Receiver ), controleer of de voorkant van het beschermdeksel ( Spring Cover ) in de voorste groef aan de voorkant van het afsluiterhuis ( Receiver ) zit, zet het vizier montageblok ( Rear Sight Base ) ongeveer in het midden op het afsluiterhuis ( Receiver ) en til met de linkerhand het vizier montageblok ( Rear Sight Base ) iets omhoog zodat men met het schroevendraaier gedeelte van de GI Combo Tool  het beschermdeksel ( Spring Cover ) in de achterste groef kan drukken op het afsluiterhuis ( Receiver ).
 

 

Nu gaan we de diopter ( Rear Sight Aperture ) plaatsen in het vizier montageblok ( Rear Sight Base ) als eerste gaan we de diopter ( Rear Sight Aperture ) invetten.

 

 

 

Nu nemen we de diopter ( Rear Sight Aperture ) tussen duim en wijsvinger en schuiven hem in de uitsparing in het vizier montageblok ( Rear Sight Base ) totdat de diopter ( Rear Sight Aperture ) niet verder in het vizier montageblok ( Rear Sight Base ) naar beneden kan.
 

 

Nu kunnen we de elevatieknop ( Elevation Knob ) gaan monteren maar voordat we deze gaan monteren moeten we eerst de vertanding insmeren met vet.

 

 

 

Neem nu de elevatieknop ( Elevation Knob ) tussen de duim en wijsvinger van de linkerhand en schuif hem vanaf de linkerkant in het afsluiterhuis ( Receiver ) onder het beschermdeksel  ( Spring Cover ) door in het vizier montageblok ( Rear Sight Base ).
Zorg er dan voor dat de merkstreep onder de 2 op de elevatieknop ( Elevation Knob ) gelijk komt te liggen met de merkstreep op het afsluiterhuis ( Receiver ) zonder dat de diopter ( Rear Sight ) zich uit zijn onderste positie omhoog verplaatst.
 

 

Het laatste onderdeel dat we moeten monteren van de viziergroep is de wind correctieknop ( Windage Knob ) maar voordat we deze gaan monteren smeren we eerst de schroefdraad in met vet.

 

 

 

Pak nu de wind correctieknop ( Windage Knob ) tussen duim en wijsvinger van de rechterhand kijk nu waar in de binnenkant van de bevestigingschroef van de wind correctieknop ( Windage Knob ) het platte montage vlakje zit, schuif dit platte vlakje over het platte vlak op het asje van de elevatieknop ( Elevation Knob ) draai nu de wind correctieknop ( Windage Knob ) rechtsom in het vizier montageblok totdat deze tegen het afsluiterhuis ( receiver ) aankomt.
 

 

De laatste stap is het vastzetten van de bevestigingsschroef van de wind correctieknop ( Windage Knob ) aan de elevatieknop ( Elevation Knob ).
Draai met het schroevendraaiergedeelte van de
GI Combo Tool de bevestigingsschroef van de wind correctieknop ( Windage Knob ) rechtsom vast, controleer bij het vast zetten of de elevatieknop ( Elevation Knob ) en de wind correctieknop ( Windage Knob ) nog kunnen draaien.
Met het losser of vaster zetten van de bevestigingsschroef van de wind correctieknop ( Windage Knob ) stelt men de weestand van beide knoppen in.
Een klein trucje van het controleren van afstelling is als de diopter ( Rear Sight ) iets uitgedraaid staat hem met de duim niet naar binnen kan drukken.